Tijd Florida

Bezoekersteller

counter for wordpress
  • 05jan

Vandaag gingen we iets later dan gepland richting Magic Kingdom. Ook in dit park waren nog een aantal attracties die gedaan moesten worden. Uiteraard gingen we weer met de resort monorail omdat de andere veel te druk was. Eerst nog even bij het Grand Floridian uitgestapt om te kijken of hier misschien het vest in de maat S te vinden was, maar helaas. Dus snel weer terug naar de monorail gegaan.

Gelukkig hoefden we niet al te lang te wachten, maar toen de monorail het station verliet, vertelde de bestuurder ons dat ze niet harder dan 5 mijl per uur mocht rijden omdat de zetnaden van de baan door de kou waren uitgezet. Vanaf een bepaalde pilaar mocht ze weer de normale snelheid van 30 mijl per uur rijden. Toen het eindelijk zover was, waren we al bijna in het station.

Ook nu was het weer behoorlijk druk, maar we waren toch snel door de tassencontrole heen. Het scheelt dat veel mensen niet doorhebben dat de tassen aan twee kanten van de tafel worden gecontroleerd en wij weten dat gelukkig wel.

Voordat we bij onze eerste attractie waren, moest Christian uiteraard weer de nodige pins ruilen en terwijl we voor de Tikiroom stonden te wachten, was Anthonie helemaal in de ban van de vliegende tapijtjes. Toen Christian uitgeruild was, zijn we naar Pirates of the Carribean gegaan. Anthonie vond de waterval wel eng, maar verder heeft hij om zich heen gekeken. We zaten deze keer voor in de boot en kregen daardoor iets meer water over ons heen dan normaal, maar gelukkig was het vandaag weer een mooie en redelijk warme dag. We konden zelfs zonder vest lopen.

Na de piraten moest er even overlegd worden welke attractie Jeroen en Christian vervolgens zouden doen. Jeroen wilde heel graag in Splash Mountain en Christian in Big Thunder Mountain. Christian won deze keer. Xandra heeft een parent swop kaartje gehaald en de twee mannen zouden in de rij gaan staan, maar “opeens” kwam Jeroen het swop kaartje halen en heeft er gelijk gebruik van gemaakt met Christian.

Na niet al te lange tijd kwamen ze weer uit de attractie en daarna zijn we richting Haunted Mansion gegaan. Anthonie heeft uitgebreid gezwaaid naar de andere mensen in de rij, maar bijna niemand zwaaide terug. Eenmaal in het huis vond hij het toch wel spannend totdat hij met Jeroen in een karretje zat. Blijkbaar is het toch een slaapverwekkende attractie want Anthonie viel al snel in het karretje in slaap.

Na de attractie wilde Jeroen graag nog een ijsje halen, een vanille/orange swirl en Xandra en Christian wilde graag nog even bij de bakker op de hoek van Mainstreet langs. Daarna zouden we het park gaan verlaten, nog even bij Contemporary stoppen en dan door naar Cane Island.

Gelukkig was onze stop bij het Contemporary resort niet voor niets. Hier hadden ze gelukkig van het vest nog een maatje S. Christian is geslaagd voor een souvenir voor zijn vriendje Tim en uiteraard moesten we ook wat voor Amber meenemen. Het cadeautje voor Tim wilde Christian zelf betalen van zijn eigen centjes. Toen snel weer naar de monorail en terug naar de auto.

Bij Cane Island aangekomen, stonden Cor en Karin al op ons te wachten. We zouden nog even naar de Premium Outlet aan de International Drive gaan. Hier zijn we aardig geslaagd om de kofferruimte te vullen. Anthonie en Christian hebben kennisgemaakt met de grote pretzels en beide vonden het erg lekker.

Toen er geen tas meer aan de buggy gehangen kon worden, zijn we weer naar de auto gegaan. Cor vond het nog te vroeg om al te gaan eten, dus hebben we eerst nog maar even gezorgd dat  we alvast ingecheckt werden voor de vluchten van morgen.

Dat duurde niet al te lang en daarna zijn we doorgereden naar “onze” Fridays, zoals Christian het al noemt. Hoewel het met de bestelling niet helemaal goed ging, smaakte het eten weer goed. Tijdens het eten had Christian opeens een tand in zijn hand. We wachten al een tijdje totdat zijn voortand boven eruit gaat, maar helaas was dit de tand ernaast waarvan we dachten dat die nog niet zo los zat.

Gelukkig had Karin nog een glas ijswater en dit hielp wel tegen de schrik en de pijn en de milkshake die hij later nog kreeg hielp ook goed om de schrik te boven te komen.

Na het eten gingen Cor en Karin nog even mee naar ons appartement omdat Christian heel graag zijn nieuwe auto wilde laten zien. Uiteraard moesten we eerst nog even een beetje benzine in de auto gooien om te voorkomen dat we morgen een paar kilometer voor het vliegveld de auto moeten gaan duwen en daarna snel door naar het appartement.

Doordat alle inkopen uit de auto moesten en ook de rugtassen en alle andere rommel die misschien nog wel in de koffers zouden moeten, hadden Xandra en Jeroen hun handen aardig vol. Dus Karin nam Anthonie uit de auto mee naar binnen.

Helaas verscheen er “opeens” een stootblok op de parkeerplaats, precies voor de stoep. Daardoor belanden Karin en Anthonie iets anders op de stoep dan de bedoeling was. Anthonie had gelukkig alleen maar de schrik, maar Karin die de val van Anthonie had opgevangen, was er wat slechter aan toe.

Christian was zo geschrokken dat hij even met Anthonie meehuilde, maar toen hij zag dat er weinig aan de hand was, was hij snel weer stil. Eenmaal binnen was Christian het voorval snel vergeten want kon hij eindelijk zijn auto laten zien.

Nadat Cor en Karin naar hun eigen appartement terug waren gegaan, hebben we gezorgd dat de jongens in bed kwamen en toen kon het koffers vullen beginnen. Normaal hebben we moeite om alles in de koffers te krijgen en komen we bijna ruimte te kort. Deze keer komen we spullen tekort en dat is weer een hele andere gewaarwording.

Toen moest nog “even” de blog worden bijgewerkt, waarbij we besloten dat de foto’s van 4 januari thuis worden toegevoegd. Het fototoestel is al ingepakt.