Tijd Florida

Bezoekersteller

counter for wordpress
  • 23dec

Zoals beloofd hierbij ons verhaal over vrijdag de 23e december 2011. Een dag die erg vroeg begon omdat we om 6.30 uur in de auto wilden zitten naar Schiphol. Uiteraard verliep alles volgens planning en zaten we al om 7.10 uur in de auto. Gelukkig viel de drukte op de weg mee en zo waren we toch rond 8.00 uur op Schiphol. Daar konden voor de verandering de boarding passes uitdraaien via een kiosk en konden we achteraan sluiten bij de korte rij van de bagage check in. Nadat de bagageband wegens een storing stil had gestaan, konden we vrij snel onze bagage inchecken.

Daarna zijn we nog even bij Daan langs geweest in aankomsthal vier. Zij moest werken in de apotheek en behalve dat we haar hadden beloofd om nog even gedag te komen zeggen, hadden we ook paracetamol voor Anthonie nodig. Die was wakker geworden met een lekkere blaffende hoest en wat verhoging, want uiteraard kiest hij deze periode uit om lekker verkouden te zijn. Scheelt dat hij nu al verkouden is, dan wordt hij het deze keer niet van de airco. Na ons bezoekje aan de apotheek zijn we langs de passen controle gegaan om onze tocht te vervolgen naar de gate.

Daar aangekomen, bleek dat er al een behoorlijke rij voor de controle stond te wachten, dus braaf sloten wij achteraan. Ons ondertussen voorbereiden op een half uurtje wachten. Na nog geen vijf minuten, bleek dat aan reizen met kleine kinderen toch voordelen zitten. We werden uit de rij gehaald en mochten heel snel door de controle. Xandra moest met Anthonie door het ouderwetse poortje, terwijl Christian en Jeroen door de bodyscan gingen. Nadat we alle spullen weer hadden verzameld, begon het wachten op het boarden. Anthonie heeft heerlijk in de wachtruimte rondgebanjerd, vaak vergezeld door Christian die het nu nog leuk vindt om zijn broertje op sleeptouw te nemen en dingen te laten zien.

Opeens klonk er een stem die vertelde dat er nog enkele economy plus stoelen beschikbaar waren en dat de economy stoelen tegen een leuke prijs geupgrade konden worden. Xandra is even gaan informeren of er nog vier stoelen vrij waren en of die per ongeluk bij elkaar stonden. Het bleek dat er inderdaad vier stoelen bij elkaar beschikbaar waren. Het enige was dat er iemand van ons bij het raam kwam te zitten en de rest op de drie stoelen in het midden. Er zou een vreemde tussen zitten, maar dat zagen wij niet als probleem. Dus al snel waren de stoelen omgezet en hadden wij 12 extra centimeters beenruimte in het vooruitzicht. De mevrouw achter de balie bleek erg aardig te zijn en gaf Anthonie de upgrade van zijn stoel gratis. Uiteraard waardeerden wij dit heel erg. De stoelen bevonden zich direct achter de business class, dus we zouden geen mensen voor ons zitten. Tijdens het inladen aan boord kwam de buurman en toen hij doorkreeg dat we enigszins gescheiden zouden zitten, bood hij aan om bij het raam te zitten zodat Jeroen aan het gangpad kon zitten en we nog meer bij elkaar kwamen te zitten. Dat aanbod hebben wij uiteraard niet afgeslagen. Later bleek dat er meerdere stoelen vrij waren en verhuisde de buurman één rij stoelen naar achteren.

Bijkomend voordeel van onze nieuwe stoelen was dat we op rij 19 zaten in plaats van rij 28. Dit scheelt toch veel mensen voor je als je moet overstappen en je hebt “maar” anderhalf uur de tijd om de volgende vlucht te halen. Het vertrek liet na het boarden niet lang op zich wachten en al snel zagen wij weer dat achter de wolken altijd de zon schijnt en was het tijd om de schermpjes aan te zetten. Tja en toen bleek dat de extra beenruimte ten koste was gegaan van de kwaliteit van de schermpjes. Christian wilde Toy Story kijken maar moest de Engelse versie helaas zonder geluid bekijken. Gelukkig was een paar zenders verder de Duitse versie en die bleek ook erg leuk te zijn. Het leek wel een film in het Nederlands, maar dan wel met een accent.

Het scherm van Xandra bleek zelf vakantie te hebben en bleef de gehele reis op zwart. Aan het einde van de vlucht kregen we een vergoeding voor deze ongemakken.

De jongens hebben zich beide tijdens de vlucht keurig gedragen. Christian was gelukkig met zijn schermpje en zijn Nintendo en Anthonie heeft geprobeerd lopend Amerika te bereiken. Hij heeft flink heen en weer gelopen in het gangpad en heerlijk ongegeneerd de mensen aangestaard. Hij was het er eigenlijk niet mee eens dat hij ook af en toe in de autostoel moest zitten die we meegenomen hadden aan boord. Maar ja Xandra had geen zin om de hele vlucht lopend te moeten afleggen.

Deze vlucht werd er alleen gebroken met een oude traditie. De vraag “chicken or pasta?”, klonk deze keer als “wilt u kip of wilt u pasta?” Er was bij deze vlucht een Nederlandse stewardess aan boord. De reis verliep verder voorspoedig, er waren weinig hobbels en bobbels in de lucht en we landen dan ook een kwartiertje eerder dan gepland. Uiteraard hadden wij hiermee geen problemen.

De tocht van het vliegtuig naar immigrations bleek een pittige wandeling te zijn, vooral met een bewegend kind op je arm en een autostoel in je andere hand, maar goed na de wandeling hoefden we bij immigrations gelukkig niet zo lang te wachten en al snel hadden we ook onze koffers en ontdekte Jeroen dat de ingecheckte buggy op een ander punt opgehaald moest worden. Door naar de douane waar we natuurlijk niets hadden om aan te geven. De kaas die in de koffer zat en de krentenbollen van Anthonie waren we even vergeten. Na de douane moesten de koffers weer worden ingeleverd en konden we met het treintje naar terminal 1 waar het volgende vliegtuig vandaan zou vertrekken.

Bij terminal 1 aangekomen, hoefden we gelukkig niet al te lang te wachten om door de controle te gaan en niet al te lange tijd later, konden we doorlopen naar de gate. Daar waren we ongeveer 50 minuten voordat het vliegtuig zou vertrekken. We hadden de krappe overstap van anderhalf uur ruimschoots gehaald.

Het vertrek van dit vliegtuig verliep iets minder soepel dan het vorige. Dit vliegtuig leek niet te kunnen beslissen of het wilde vertrekken of dat het toch liever bij de gate wilde blijven. Gelukkig voor ons won het vertrekken naar Orlando het toch. Ook deze vlucht verliep zonder veel hobbels en bobbels en rond 18.30 uur landden we in Orlando. Bij de bagageband moesten we even wachten omdat de bagage van twee vluchten op de band verscheen. Uiteraard kwam eerst de bagage van de mensen die nog niet in de buurt waren om de bagage van de band te halen en al snel liep de band aardig vol, maar gelukkig konden we het vliegveld wel verlaten met al onze koffers en de buggy.

In de parkeergarage verliep het helaas allemaal wat minder soepel. Bij het loket ging het nog goed, maar toen kwam het uitzoeken van de auto. De auto’s waaruit wij konden kiezen voldeden niet geheel aan de eisen. Er waren auto’s met bijna gladde banden en bij eentje ontbrak zelfs de ruitenvloeistof. Een andere auto konden we niet bekijken omdat deze op slot stond. Jeroen is gaan praten met de manager, maar of dat een verstandig idee was, betwijfelen we want uiteindelijk vergat deze om de verhuurovereenkomst terug te geven en moest er een nieuwe gemaakt worden. Maar uiteindelijk lukte het ons toch om 20.30 uur om de garage met een auto te verlaten.

Snel naar het homes welcome centre waar we tot onze verrassing werden opgewacht door Cor en Karin van USA Funvacations.nl Doordat hun auto was veranderd in een rendier, viel het ons op dat zij er stonden. Het inchecken verliep ook voorspoedig en al snel konden we weer op pad. Eerst even snel langs de supertarget voor een paar boodschapjes die echt niet tot morgen konden wachten. Daarna door naar Melissa die zo lief was geweest om ons postadres te zijn voor de pins die Jeroen via internet had gekocht om voor een iets vriendelijker bedrag te kunnen voldoen aan Christian’s nieuwe hobby, het ruilen van pins.

Toen konden we echt door naar het appartement waar we na het halen van een pizza toch wel ietwat vermoeid aankwamen. We hebben deze keer een appartement aan de andere kant van het complex en deze keer is het op de begane grond. Het huisje bleek wel voorzien van twee campingbedjes en een kinderstoel. Eén bedje hebben we voorzien van de beddensprei als matras zodat ons “ontdekkende” mannetje lekker zacht ligt en de ander staat in de kamer en doet heel goed dienst als box.

Toch nog even proberen om de belofte van een stukje op de blog te zetten voor onze fans, maar helaas op het moment dat we bijna weer in Orlando zouden landen, deed Xandra iets wat niet helemaal goed was en ……………. weg was de hele tekst. Aangezien het op dat moment toch al half 1 was geweest, besloten we om het voor gezien te houden en te gaan slapen. De blog zouden we de volgende dag wel weer zien.

En om af te sluiten nog een mooi filmpje: